Shehbaz's plea for stay on defamation case denied by UK court.

LONDON -- A UK High Court judge ordered Prime Minister Shehbaz Sharif and his son-in-law Imran Ali Yousaf to file a reply in a defamation suit they brought against the publisher of Mail On Sunday, and also ordered him to pay the sum of 30,000 pounds in costs to the defendant.

In 2019, the paper published an article alleging that Shehbaz Sharif had stolen and laundered the UK government's aid money while he was chief minister of Punjab. Mr Sharif filed a defamation claim against the 'grotesque allegation' in January 2020, claiming a retraction, damages and an apology. In March this year, the newspaper submitted a 50-page response to Mr Sharif's defamation suit.

According to an order issued on Nov 9 by Justice Nicklin of the King's Bench Division, Mr Sharif and Mr Yousaf's request for a stay order on proceedings was denied by the court, which has demanded that the two claimants respond to the defence presented by the newspaper and also pay the cost for earlier litigation incurred by the paper for the stay application.

'The first claimant [Sharif] must pay the defendant's [paper's] costs of and occasioned by a) the stay application b) his original reply (including the costs arising from the process by which extensions of time were sought and agreed in respect of the same,' the order read.

Minister claims British paper has failed to prove allegations about misappropriation of public funds

Mr Sharif was ordered to pay the sum of 30,000 pounds to the defendant by Nov 23. The court also said both Mr Sharif and his son-in law must file and serve amended replies to the defence presented by the paper, and that if the responses are not compliant under the rules set out under CPR PD 53B paragraph 4.7, they will be...

To continue reading

Request your trial

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT